Padom alatt vagyok...
2016. március 26. írta: MammyPress Média

Padom alatt vagyok...

...vagy inkább magam alatt?

Nem, ebben a kertes dologban pont az a csodás, hogy ha magam alatt vagyok, akkor csak kimegyek - és vége! Mindig feldob, pedig bőven akad ok a búskomorságra... (Arra valahogy egyébként is mindig van!)

Van is a kertben egy csodálatos pad, ami tökéletesen alkalmas lenne, hogy akár még esőben is kiüljek gyönyörködni a világ szépségében, körfogásában - csakhogy az idő vasfoga kellően megrágta, így már csak a lelki szemeimmel látom valódi szépségét. A fizikai korhadt, kopott, beteg és lepusztult, - mint én voltam, mielőtt ideköltöztünk! Talán ez is közrejátszik, hogy a fejembe vettem: majd én megmutatom, hogy lesz ő még tündöklő...

Valaha szebb napokat látott:

0b92011e-2818-4d76-bdc2-9538f73c629e.jpg

A mostani állapot közelről...:

Persze, szakértelmem nulla, segítségem elméletben van, gyakorlatban... ezt inkább ne feszegessük, és persze mestert hívni se pénzem, se bátorságom (remek érzékkel választom ki a kontárokat, lásd költöztető cég!)

Odáig eljutottam, hogy a régi festéket el kellene távolítani... Valószínűleg az égetés (imádom a Googlet, már azt is tudom, hogyan kell, mire kell vigyázni!) lenne a legjobb megoldás, de gázlámpám nincs. Csiszológépem sem. Így marad a kaparó, a drótkefe és a smirgli - két kicsi kacsóm társaságában! (Korábbi bejegyzésben már utaltam rá, hogy a kert egyben ingyenes konditerem is, ugye?)

Csakhogy kiderült, hogy a korhadás olyan mértékű, hogy itt-ott hiányoznak darabok... Azt már megfejtettem, hogy mestertapasszal, folyékony fával tudom majd pótolni ezeket a részeket, csak kérdés, hogy a korhadtat mennyire kell eltávolítani? És ha józan paraszti ésszel gondolom át, akkor azt valami bomlási folyamat okozta, tehát jó eséllyel azt sem ártana kezelni... Arra gondoltam, ha egyszer - valamikor két héttel az örökkévalóság után - végére érek a csiszolásnak, akkor ecettel átmosom! Aztán tapasztás, finom csiszolás, és jöhet a fehér zománc...

Ha meg kiderül, hogy hülyeséget csináltam - kezdem majd elölről! (Az új festéket legalább könnyebb lesz eltávolítani, mondjuk kromofággal! Na? Milyen szaki lettem??? :-) )

Azért remélem, hamarosan jön egy "előtte-utána" (kicsit gizda) kép, és elkészül, mert nagyon akarom - és eddig amit akartam, azt véghez vittem! Pont egy pad fogna ki rajtam???

 

Utóirat: Azért, ha valakinek van ötlete/fortélya, hogyan lehetne eltüntetni ezt a nyomokban festéket tartalmazó réteget, ne kíméljen - nyitott vagyok minden jó tanácsra!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammykert.blog.hu/api/trackback/id/tr378527476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása